Image

Ciekawostki o Świętym Mikołaju


Pierwsza postać Świętego Mikołaja


W Stanach Zjednoczonych, znany grafik Thomas Nast - 1840 - 1902 pomógł stworzyć współczesną wersję Świętego Mikołaja. Przedstawiał on starszego mężczyznę, lekko grubszego i ubranego w czerwony strój. Taki dokładnie wizerunek się umocnił, ponieważ Coca-Cola wykorzystała taki wizerunek Świętego Mikołaja w swojej reklamie z 1931 roku. Od tej pory Święty Mikołaj jest tak kojarzony - tak jak słynne, czerwone ciężarówki przewożące butelki Coli.


Komercja

Przez to, że wizerunek #święty-mikołaj zaczął się kojarzyć z szałem zakupów, reklamą Coca-Coli i szeroko pojętą komercją, jest on kojarzony jako “produkt uboczny” komercji i marketingu. Współcześnie firmy próbują go zmienić, zobaczymy co nasze dzieci będą myślały o Mikołaju za 15 lat.


Pobudza wyobraźnię

Można by rzec, że wiara w Świętego, pobudza dziecięcą wyobraźnię ( jak to jest, że Święty Mikołaj wszedł przez komin, którego u nas w domu nie ma? ) oraz wspomaga umiejętność myślenia o różnych możliwościach i szansach.


Jak jest traktowany Święty Mikołaj za granicą?

W filmach w Austrii i Wielkiej Brytanii pozostawia się Świętemu Mikołajowi alkohol. Najczęściej piwo i sherry. W USA mleko i ciasteczka. A w Polsce? Bimberek….?

Zostaw komentarz